Tuesday, February 8, 2011

Malam Bulan Di Pagar Bintang~


Kiri tu Lyn, tengah tu Aku, kanan tu Ju... :)



In the middle of the night~

7 Februari 2011

9.15 pm

Ju : Nak pergi jalan-jalan tak? Kat padang.. Aku bagi kau masa 15 minit untuk turun!!
Syita : Padang? Sekarang? Emm,, Ok..

Berjalan turun ke padang Bukit Kachi, ada lah dalam 5 minit dari bilik aku. Tak jauh sangat.. Musykil jugak apa yang diorang nak buat kat padang malam-malam buta macam ni.. Tapi, sebab diorang nak balik Pendang & SP esok, dan aku dah lama tak lepak dengan diorang sejak diorang duty Smart Team kat HSB, turun jugak lah even kesian nak tinggalkan Sarah sorang-sorang kat biik kat blok yang takde penghuni tu..

9.30 pm
Padang Bukit Kachi

Ambik tempat kat tengah padang, relax, tengok suasana sekeliling.. Sunyi sepi je.. Rasa macam tenang, takde gangguan... Lyn berjalan-jalan kat sekeliling padang dengan handphone dia.. :).. Ju, depan aq, sama-sama duduk, relaxkan diri.. Releasekan minda yang berkecamuk kot lepas berhari-hari depan patient & MA.. :p

Sambil duduk, cerita-cerita pasal duty diorang.. Then, masuk part yang aku rasa susah sikit.. Aku rasa macam tak boleh nak kawal perasaan aq, tapi aku cuba jugak, dan aq berjaya rasanya.. Kau tak perasan apa-apa kan Ju?? Sorry, topik kita semua malam ni tiba-tiba jadi berat.. Tapi, cuma dengan korang aku dapat nak kongsi, sebab aku takde sape-sape nak share.. Kenapa lah semuanya jadi masa ni kan..

Lyn, even kau tak tahu keseluruhannya, tapi, I'm really thanks you for the advice.. Kau memang pakar kan.. No wonder laa.. Hehee... Ju, no doubt, dia kan pakar kaunseling.. Ko-K pon PRS kan??

Aku tak tahu apa yang aku rasa sangat.. Sebab dalam diri aku bercampur-campur.. Macam-macam aku rasa.. Walaupun aku nak cerita macam-macam, tapi ___________________.. Macam mana pun, aku betul-betul terima kasih kat korang, sanggup turun padang duduk dengan aku malam-malam, dan dengar masalah aku.. Aku hargai semua yang korang nasihat aku.. Aku akan cuba yang terbaik untuk diri aku.. Dan elakkan diri aku daripada terlalu bersedih..

Ya, betul jugak cakap korang..Lupakan aje semua ni.. Tak guna kan nak fikir-fikirkan? Mungkin akan ambil masa, tapi akhirnya aku boleh.. Peduli dengan semua tu, sebab hidup aku masih panjang, dan aku berhak untuk sesuatu yang lebih baik..

Semua yang terjadi dalam hidup kita ni satu pengalaman.. 'Tak indah semuanya kalau berlalu dengan mudah, tanpa walau sedikit kesukaran'.. Dugaan akan sentiasa datang pada kita, walau macam mana kita nak mengelak.. Sebab itu lumrah dalam hidup, normal.. Dan itu jugak yang mematangkan kita, tentang apa yang akan berlaku pada masa akan datang, yang buat kita akan lebih berhati-hati dan waspada..

Jangan nampakkan kau lemah.. Jangan nampak macam kau kalah pada diri dan emosi kau.. Jangan nampakkan kau tewas dengan rasional kau.. Kuatkan diri kau, baru orang akan lebih hormat kau, dan tak ketawakan kau.. Jangan biarkan mereka ketawa melihat kau jatuh.. Jangan biar mereka rasa kau kalah.. Jangan biar mereka rasa mereka menang.. Jangan biarkan mereka rasa kau loser.. Jangan biarkan mereka rasa kau jatuh disebabkan mereka.. TAPI, biarkan mereka semua rasa, kau kalah, disebabkan kau berjaya bongkarkan semua kepalsuan tu.. Secara bermaruah... Kalau pun mereka tak peduli, kau perlu peduli, sebab itu yang kau pertahankan selama ini.. Kau KUAT & CEKAL Nur Masyita Atiqah.. Kau boleh.. Selama ni kau mampu lawan semua masalah kau, yang kau hadapi sejak kau mula kenal dunia, yang sentiasa berada dengan kau tanpa pernah lepas.. Jangan biarkan semua masalah membodohkan diri kau.. WAKE UP!!!!

Lyn, Ju, terima kasih sahabat.. Atas semuanya.. Walaupun tak banyak, sekurang-kurangnya, aku dapat legakan perasaan aku untuk seketika.. Aku akan ingat kenangan padang bola Bukit Kachi kita ni.. :)

p/s : Try dengar lagu ni... :)












8 Februari 2011
2.20 am

No comments:

Followers